Κρυφό σχολειό.Ευτυχώς που υπήρξε.



Είναι πλέον έθιμο,την παραμονή των μεγάλων εθνικών και θρησκευτικών εορτών οι «αμόρφωτοι μορφωμένοι»να κάνουν την Ηροστράτειο παρουσία τους αισθητή.Όχι δημιουργικά-διότι αυτό θα απεδείκνυε την αμετανόητη ένδειά τους σε συλλογισμούς και επιχειρήματα-αλλά καταστροφικά,ως άλλοι Νέρωνες προσπαθούν να καύσουν αυτά που σεβάσθηκαν αιώνες.Μία εστία της απίστευτης ιστορικής παραχάραξης που επιχειρούν οι «μορφωμένοι αμόρφωτοι»είναι και η χρυσή για το έθνος εστία των κρυφών σχολείων,την οποία προσπαθούν να αποσβέσουν.Όμως ό,τι σύμφωνα με τον Ηράκλειτο είναι «αεί καιόμενον»δεν «αποσβέννυται»ποτέ.
Αλλά ας βάλουμε μία σειρά σε αυτά που θέλουμε να πούμε.Ασχολούμαστε λοιπόν με το «κρυφό σχολειό».Τι αντιπροσωπεύει αυτός ο όρος;Αντιπροσωπεύει μία ιδέα και μία πρακτική.Η ιδέα είναι ότι στα χρόνια που έδρασαν αυτά τα σχολεία η γνώση πέρασε μέσα από φωτισμένους δασκάλους σε νέους που ήθελαν τη γνώση και το φωτισμό για να βοηθήσουν την ιστορική συνέχεια του έθνους τους.Η πρακτική είναι ότι επειδή η Ελλάδα ήταν σε ζυγό τουρκικής κατοχής έπρεπε όλα να γίνονται κρυφά εξ΄αιτίας του μίσους και της άγνοιας του τούρκου δυνάστη.
Από αυτή την άποψη μπορούμε να πούμε ότι σε πολλές ιστορικές περιόδους υπήρξαν κρυφές προσπάθειες μετάδοσης παιδείας και άλλων μηνυμάτων διότι κάποιοι φοβόντουσαν την εξουσία κάποιων.Μαθαίνουμε ότι οι Πυθαγόρειοι ζούσαν σε καθεστώς κρυψίνοιας φοβούμενοι την ανθρώπινη άγνοια.Δεν υπήρχε διάταγμα εναντίον τους.Όμως η κρυφή ζωή τους τους προστάτευε από την άγνοια του κόσμου.Διαβάζουμε ότι οι μαθητές του Ιησού μετά το Πάθος κρυφά μαζεύονταν εξ αιτίας του «φόβου των Ιουδαίων».Επίσημα δεν υπήρχε κάτι εναντίον τους,αλλά ζώντας αυτοί την εποχή τους ήξεραν τους κινδύνους.Αλοίμονο εάν εμείς πούμε ότι δεν υπήρχε κάτι εναντίον τους άρα λένε ψέμματα.Αυτά που ξέρουν οι άνθρωποι για την εποχή τους δεν τα ξέρουν οι επόμενοι  κάτοικοι αυτού του πλανήτη.

Άρα καταρρίπτεται το επιχείρημα ότι αφού το Κοράνι επιτρέπει την παιδεία των λαών της Βίβλου δεν υπήρξαν κρυφά σχολειά.Το Κοράνι θεωρητικά επιτρέπει κάτι.Από εκεί και πέρα όλοι μα όλοι οι τηρητές του Κορανίου στην αχανή οθωμανική αυτοκρατορία και για τόσους αιώνες επέτρεπαν την παιδεία των ραγιάδων επειδή το λέει το Κοράνι;Αυτό αποκλείεται.Κατά καιρούς οι τούρκοι ξεσπούσαν σε απίστευτους διωγμούς κατά των Ελλήνων ώστε η ύπαρξη κρυφών σχολείων να φαντάζει η μόνη σπίθα πνευματικής δάδας για τους υπόδουλους Έλληνες.Χαρακτηριστικά ο σουλτάνος Σελήμ ο Α΄στις αρχές του 16ου αι.εξωτερίκευε βίαια το μίσος του προς τους χριστιανούς και την πίστη του στον εξισλαμισμό των «απίστων».Το 1537 ο Σουλεϊμάν ο Α΄εξέδωσε διαταγή όπου ζητούσε την εκτέλεση όποιου αμφισβητούσε τα λόγια του προφήτη Μωάμεθ.Οι ίδιοι απόγονοι μουσουλμάνοι ζηλωτές πέτυχαν το 1711 να κατασχεθεί η βιβλιοθήκη του βεζύρη Τσορλουλού(!)και να απαγορευθεί η μελέτη των επιστημονικών βιβλίων.Το Κοράνι επέτρεπε την παιδεία των λαών της βίβλου στο βαθμό που επιβεβαιωνόταν ο προφήτης.Το νέο,την επιστήμη,το Διαφωτισμό δεν τον ήθελαν,εξάλλου νοητικά δεν τον καταλάβαιναν,τον θεωρούσαν αμφισβητία της φυλής τους.Άρα φυσικό δεν είναι ο Λόγος του Βολταίρου και των άλλων διαφωτιστών του 18ου αι να περάσει μέσα από κάτι «πυθαγορείως κρυφό»;Είναι δυνατό οι τούρκοι να επέτρεπαν την απελευθερωτική πολιτειολογία της Πλατωνικής Πολιτείας και των Αριστοτελικών Ηθικών Νικομαχείων;Τα επαναστατικά μηνύματα θα δίνονταν φανερά στους υποδούλους Έλληνες;Εξάλλου μην ξεχνάμε ότι ως θρησκευτικό σύστημα ο Μωαμεθανισμός στηρίζεται στη γνωστή αντίφαση των θρησκειών μεταξύ λόγου και πράξης.Την ίδια στιγμή που ο Μωάμεθ διακηρύσσει την ελευθερία παιδείας για τους λαούς της Βίβλου διακηρύσσει στεντορείως τον βίαιο εξισλαμισμό και το παιδομάζωμα.
Το κρυφό σχολειό έχει πολλές παραμέτρους.Το επίθετο «κρυφό»δεν αντιπροσωπεύει μόνο το μέρος και το χώρο.Αντιπροσωπεύει την κρυφή γλώσσα,την κρυφή λατρεία,τα κρυφά ήθη και έθιμα,γενικά ότι σε περιόδους σκλαβιάς βαρβάρων,μόνο κρυφά και μυστικά μπορεί ο άνθρωπος να κρατήσει το χθές και να το μετουσιώσει αε αύριο.Είναι δυνατόν φανερά να γίνονταν όλά αυτά που πνευματικά και κυριολεκτικά ετοίμασαν,εξέθρεψαν και ολοκλήρωσαν την Ελληνική επανάσταση;Ο έχων ώτα ακούειν ακουέτω.Χαρακτηριστική είναι η αναφορά του ιστορικού Αθανασίου Κομνηνού Υψηλάντη ο οποίος στο έργο του «τα μετά την άλωσιν»αναφέρει ότι στο παζάρι του Καΐρου είδε 30.000 γλώσσες Ελλήνων κομμένες επειδή αυτές οι γλώσσες πρόφεραν ελληνικά λέξεις και γράμματα.
Είναι πράγματι αστείο να ισχυρίζονται οι αρνητές του κρυφού σχολειού την μη ύπαρξη πηγών για ένα θεσμό ο οποίος επιγράφεται κρυφός.Δηλαδή θα έπρεπε κάποιος να γράψει κάτι για το κρυφό σχολειό το οποίο εάν έπεφτε στα χέρια των τούρκων όλοι καταλαβαίνουμε τι θα γινόταν.Βέβαια το λογικό λάθος που γίνεται στο θέμα του κρυφού σχολειού είναι πασιφανές.Κρυφό σχολειό εννοούμε κάθε προσπάθεια  από τον ιερέα του χωριού μέχρι το Ρήγα η οποία σκοπό είχε την μετακενωτική αφύπνιση της φυλής ώστε να οδηγηθεί το έθνος στην ελεύθερη ιστορική του συνέχεια.
Από εκεί και πέρα υπάρχει μία άλλη διάσταση του όλου θέματος ή οποία προσεκτικά αποσιωπάται.Ο Γ.Χριστάκης(περιοδ.Εκπαιδευτικοί προσανατολισμοί,1995)αναφέρει την περίπτωση του Μουσταφά Χασάν Ογλού ο οποίος αν και ήταν γιός ανωτέρου τούρκου αξιωματούχου έγινε χριστιανός και έμαθε τα ελληνικά γράμματα.Φανερά;Αν είναι δυνατόν;Εδώ δεν στοιχειοθετείται η ύπαρξη κρυφού σχολειού;Επίσης ο πολύς Ίων Δραγούμης (Κ.Γανωτή,το κρυφό σχολειό και ποιους ενοχλεί,περιοδ.Εκ.Πέτρας,σελ.1224) αναφέρει «Ουχί μόνον κοπιώντες αλλά και κινδυνεύοντες εσπούδαζον οι πατέρες ημών γράμματα.Έκαστος των Τούρκων και ο έσχατος,ως γνωστόν,είχε το δικαίωμα να τυραννεί,να φορολογεί και να φονεύει τους οπαδούς του Χριστού».
!87 χρόνια μετά νεοελληνικά παλλικάρια θεωρούν ότι στη θέση του Γρηγορίου του Ε΄θα είχαν αντισταθεί στους Τούρκους και μέσα στην Κωνσταντινούπολη,στην πρωτεύουσα της Οθωμανικής αυτοκρατορίας θα υποκρίνονταν τους «Ελληναράδες».Ποιοί;Αυτοί που ΣΗΜΕΡΑ μένουν απαθείς στην  καύση της σημαίας και σε κάθε είδους ανθελληνικής προπαγάνδας.Τέλος πάντων ας θυμηθούμε τον Πολύβιο και ας προσπαθήσουμε ως λαός μέσα από ενδελεχή μελέτη της ιστορίας μας να αποκτήσουμε πραγματικό και ασφαλές για το μέλλον ιστορικό κριτήριο.
      
                                                                                                    Β.Δ.Μακρυπούλιας.

                                                                                                    Φιλόλογος.

H πρόσφατη ανάρτηση.

Aκόμα ένα επιχείρημα περί της ανυπόστατης εικασίας των σκοπιανών για το όνομα της γλώσσας των.

Το επιχείρημα το οποίο καταρρίπτει παταγωδώς την εικασία των σκοπιανών για την ύπαρξη της ψευδούς και ανυπόστατης «μακεδονικής» τους ...

Δημοφιλείς αναρτήσεις.